سرنوشت لایحه فرونشست زمین در مجلس به کجا رسید؟ دستور اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه فوری در برابر «حشره سنک» در مشهد حریق کنتور برق در خیابان بابانظر (۳ شهریور ۱۴۰۳) مرگ تلخ مادر باردار و دختر خردسال مشهدی در دریای خزر (۳ شهریور ۱۴۰۳) پیام وزیر جدید آموزش و پرورش درباره دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان تمهیدات ترافیکی پلیس راهور برای روز اربعین در مشهد (۳ شهریور ۱۴۰۳) ستاد مرکزی اربعین: زائران روز اربعین به کشور برنگردند قرار گرفتن در معرض نور مصنوعی در شب به سلامتی شما آسیب می‌رساند هواشناسی: دمای ۴۸ درجه‌ای در شهر‌های زیارتی عراق به ثبت رسید ویدئو | لحظه دیده شدن پلنگ ایرانی در پناهگاه حیات وحش حیدری نیشابور (۳ شهریور ۱۴۰۳) دومین مورد آبله میمونی جهش‌یافته در خارج از آفریقا تایید شد سردار رادان: ۲.۵ میلیون زائر تاکنون از عراق بازگشته‌اند (سوم شهریور ۱۴۰۳) سازمان اورژانس کشور: روند کاهشی موارد غرق‌‍شدگی در استان‌های خراسان تغییر در نرخ اضافه‌کار پرستاران و استخدام نیرو‌های جدید (سوم شهریور ۱۴۰۳) راه‌های موثر برای مبارزه با حشره «سِنَک» ستاد اربعین هلال احمر:۲۵۳ زائر مصدوم و جان‌باخته به داخل کشور انتقال یافتند تصادف شدید موتورسیکلت و خودرو در بلوار شریعتی مشهد + جزئیات (۳ شهریور ۱۴۰۳) تحویل وزارت میراث فرهنگی به صالحی امیری با حضور عزت الله ضرغامی دستگیری ۵ متهم درگیری مسلحانه در مشهد + فیلم دبیر انجمن علمی داروسازان ایران: به دلیل اعمال تحریم‌ها، با کمبود دارو‌ مواجه هستیم پلیس هرمزگان از کشف هروئین در چند بسته‌ شیرخشک‌‌‌ خبر داد ویدئو | لحظه انفجار خودروی سواری پس از تصادف با تریلی در محور ایلام-مهران (۲ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گفت‌وگوی شهرآرانیوز با مدال‌آوران مشهدی المپیاد‌های جهانی | از مشهد تا انگلیس و قزاقستان

  • کد خبر: ۲۴۲۷۲۰
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
گفت‌وگوی شهرآرانیوز با مدال‌آوران مشهدی المپیاد‌های جهانی | از مشهد تا انگلیس و قزاقستان
در تابستان امسال، دو نابغه مشهدی موفق به کسب مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۲۴ انگلیس و مدال نقره المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۲۴ قزاقستان شدند و بعد از چند سال تلاش و توکل به خدا، موفق شدند برای ایران و ایرانی افتخارات بزرگی را کسب کنند.

مهدیه قمری| شهرآرانیوز؛ تابستان هر سال المپیاد‌های جهانی در حالی با سطح بسیار بالا برگزار می‌شود که لازمه حضور در آن، اختصاص ساعت‌ها و سال‌ها مطالعه و شرکت در آزمون‌ها، المپیاد‌های ملی و کلاس‌های آموزشی است؛ این یعنی صرف وقت بسیاری که دانش‌آموزان باید برای رسیدن به هدف، به آن توجه کنند. «امیرحسین محمدزاده»و «سپهر چاچی» که هردو مشهدی هستند، در تابستان امسال به‌ترتیب موفق به کسب مدال نقره المپیاد جهانی ریاضی ۲۰۲۴ انگلیس و  مدال نقره المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۲۴ قزاقستان شدند و بعد از چند سال تلاش و توکل به خدا، موفق شدند برای ایران و ایرانی افتخارات بزرگی را کسب کنند.

گفت‌وگوی شهرآرانیوز با مدال‌آوران مشهدی المپیاد‌های جهانی | از مشهد تا انگلیس و قزاقستان

از تدریس عاشقانه معلم ریاضی تا ۵ سال تلاش دانش‌آموز برای کسب مدال جهانی

امیرحسین محمدزاده متولد ۸۵ است. او علت علاقه‌اش به ریاضی را نحوه تدریس معلم ریاضی‌اش در کلاس ششم عنوان می‌کند. او که از سال هشتم دوران مدرسه تصمیم گرفته است در المپیاد ریاضی کشوری به مدال طلا دست یابد، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز، می‌گوید که با پنج‌شش ساعت درس‌خواندن روزانه توانسته به هدف خود برسد؛ البته این را عنوان می‌کند که این موضوع بستگی به توان حل مسائل ریاضی دارد و ممکن است دانش‌آموز دیگری بیشتر یا کمتر از این ساعت، مطالعه نیاز داشته باشد تا در المپیاد مدال کسب کند.

به گفته او، در کلاس ششم شروع به شرکت در مسابقات المپیاد ریاضی کرده و در کلاس هشتم، برای المپیاد ریاضی کشوری شروع به مطالعه کردم. در کلاس دهم، موفق به کسب مدال نقره در المپیاد ریاضی کشور شدم. بعد از آن، در کلاس یازدهم، در مرحله کشوری المپیاد ریاضی پذیرفته شدم و در سال ۱۴۰۳، مدال طلای المپیاد ریاضی کشوری را کسب کردم.

محمدزاده می‌گوید: در ادامه، برای افرادی که مدال طلا کسب کرده بودند، شش ماه کلاس برگزار کردند تا تیم جهانی را انتخاب کنند. من در تیم جهانی انتخاب شدم و بعد از آن ابتدای تیرماه به چین اعزام شدیم. در آزمون المپیاد چین، مدال برنز را کسب کردم؛ ضمن اینکه تیم ما نیز رتبه سوم را کسب کرد. بعد از دو هفته، به المپیاد جهانی انگلستان اعزام شدیم و در آنجا مدال نقره را کسب کردم.

وی در خصوص سطح این مسابقات بیان می‌کند: شصت‌وپنجمین المپیاد ریاضی جهانی که جزو آزمون‌های معتبر علمی جهان است، هفته آخر تیرماه سال جاری با حضور ۱۰۸ کشور جهان برگزار شد. ناگفته نماند که سطح این آزمون نسبت به سال‌های گذشته در سطح بالاتری بود.

علاقه امیرحسین به ریاضی باعث شده تا تصمیم بگیرد در دانشگاه شریف در رشته ریاضی محض تحصیل کند.

دوست دارم در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم

سپهر چاچی دیگر دانش‌آموز مشهدی مدال‌آور در المپیاد جهانی زیست است. او با اشاره به مراحل سخت و مختلف شرکت در المپیاد، می‌گوید: تغییر دیدگاه و متفاوت‌شدن آن نسبت به اطرافمان در کنار علاقه‌مندشدن به انجام تحقیقات علمی از ویژگی‌های مثبت شرکت در المپیاد است.

این مدال‌آور مشهدی در المپیاد جهانی زیست از علاقه خود به ادامه تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه تهران روایت می‌کند و می‌افزاید: دوست دارم در کنار تحصیل در این رشته، درباره تکنولوژی‌های نوین مرتبط با پزشکی نیز تحقیق کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->